« Tagasi

Maksuvaba tulu (alates 2018. a) avaldus

Maksuvaba tulu saab kasutada ainult ühelt sissetulekult – kas palgalt, pensionilt, toetuselt vms. Selle arvestamiseks on iga inimene esitanud avalduse kas tööandjale, sotsiaalkindlustusametile, töötukassale või muule väljamakse tegijale. Kui on mitu väljamakse tegijat siis peab inimene valima ühe neist. Ilma avalduseta ei saa väljamakse tegija maksuvaba tulu konkreetse väljamakse suhtes rakendada. Kui te olete juba tulumaksuvabastuse avalduse sotsiaalkindlustusametile kunagi esitanud, siis uut avaldust esitama ei pea. Teie senine tulumaksuvabastuse avaldus arvestatakse ümber õiges summas. Seda, kas teil on sotsiaalkindlustusametile avaldus esitatud saate kontrollida alates 1. detsembrist www.eesti.ee keskkonnas.

Avalduse maksuvaba tulu arvestamiseks saab Sotsiaalkindlustusametile esitada riigiportaalis www.eesti.ee, posti (Endla 8, Tallinn) ja e-posti (info@sotsiaalkindlustusamet.ee) teel. Avalduse võite tuua ka meie klienditeenindustesse üle Eesti. Selleks võib täita blanketi, mille leiate Sotsiaalkindlustusameti kodulehelt või saata vabas vormis avalduse.

Avalduses tuleb näidata, et tulumaksu kinnipidaja

  • arvestaks maksuvaba tulu või
  • ei arvestaks maksuvaba tulu või
  • arvestaks maksuvaba tulu mingi konkreetse summa, näiteks 100 eurot kuus.

Kui avaldus esitatakse kuu 19. kuupäevaks (kaasa arvatud), võetakse see arvesse järgnevast kuust, hiljem esitatud avaldus ülejärgmisest kuust.

Kui Sotsiaalkindlustusamet teie väljamakselt maksuvabastust ei rakenda, siis kuulub teile makstav pension, kahjuhüvitis esimesest eurost tulumaksustamisele sarnaselt vanemahüvitisega.

Refereeritud

 

www.sotsiaalkindlustusamet.ee

Sotsiaalkindlustusamet